Werkwijze

Wij vinden het belangrijk dat u ons altijd kunt bereiken wanneer u ons nodig heeft!

1. Eerste contact

U kunt telefonisch, via de email of website contact met ons opnemen. Afhankelijk van uw vraag, helpen wij u verder.

2. Intakegesprek

Na het eerste contact maken wij vervolgens een afspraak voor een intakegesprek bij u thuis of op een andere plek. Dit intakegesprek duurt ongeveer 60 minuten. Onze mantelzorgmakelaar brengt dan samen met u de zorgvraag en de knelpunten in kaart en we kijken waar de prioriteiten liggen. U geeft vervolgens aan welke regeltaken u wilt overdragen en we kijken welke mogelijkheden uw zorgverzekeraar biedt voor de inzet van een mantelzorgmakelaar. Weet u dit niet, dan zoeken wij dit voor u uit.

Na het intakegesprek ontvangt u een gespreksverslag en een omschrijving van de taken die wij gaan overnemen. Gedurende het proces wordt u via e-mail en/of telefonisch op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en kunnen we de taken bijstellen.

U behoudt altijd de regie!

3. Resultaat

U kunt uw tijd en aandacht richten op uw normale leven zoals: zorg, werk, gezin en persoonlijke activiteiten. U hoeft zich niet druk te maken over regeltaken die veel tijd, aandacht en specifieke kennis vragen.

Om onze diensten meer aan te laten sluiten aan de behoefte van onze cliënten bieden wij extra services aan, zoals de mogelijkheid dat u ook op avonden en weekenden met onze mantelzorgmakelaar afspraak kunt maken.

Wij vinden het belangrijk dat u ons altijd kunt bereiken wanneer u ons nodig heeft.

Uw wens is onze zorg!

info@mzmdehoop.nl